Radio Hit
Asculta Live
 

HIT play live

Green Arrow

Echipajul ieșean Silvan Cimpoeșu – Octavian Bostan va lua startul în Raliul Argeșului. Pilotul Silvan Cimpoeșu: ”O victorie pentru noi ar fi să încheiem raliul”. Copilotul Octavian Bostan: ”Sper să-mi adaptez cât mai rapid dictarea la stilul de pilotaj al lui Silvan”

  • mai 19, 2022
  • Narcis Pohoata

Caravana automobilistică din România se mută în acest sfârșit de săptămână în județul Argeș, în zilele de 21 și 22 mai fiind programat Raliul Argeșului, a 3-a etapă a Campionatului Național de Raliuri.  

Printre echipajele prezente la start se numără și unul ieșean format din Silvan Cimpoeșu și Octavian Bostan. Cei doi sunt la primul parteneriat și vor concura la Clasa RC 5 și la Cupa Dacia, pe o mașină Dacia Sandero.

Pilotul Silvan Cimpoeșu spune că abia așteaptă să cucerească Transfăgărășanul, împreună cu noul său partener.

”Suntem nerăbdători să luăm startul. Încercăm să cucerim Transfăgărășanul, vrem să terminăm acest raliu, pentru că în ultimii doi ani, la fiecare raliu pe Transfăgărășan, am abandonat. Sperăm ca anul acesta să fie cu noroc. Va fi primul parteneriat cu Octavian Bostan, prima cursă în care îl voi avea pe Octavian copilot, va fi un echilibru de curaj și experiență și sperăm să fie un raliu învingător, asta însemnând terminarea raliului”, a declarat Silvan Cimpoeșu, la Radio HIT.

Silvan a explicat cum sa ajuns la parteneriatul cu copilotul Octavian Bostan, cel care în sezonul trecut a concurat alături de pilotul Matei Ghiban.

”Eu îmi caut cam în fiecare an un copilot, pentru că nu particip la un sezon complet și atunci încerc să găsesc un copilot pentru fiecare raliu. Și atunci am luat legătura cu Octavian, care anul trecut a alergat cu Matei Ghiban, un prieten de-al meu. Din spusele lui Matei, am știut că Octav este un om pe care mă pot baza și am spus să facem o echipă ieșeană. În cei doi ani în care eu am participat în Campionatul Național de Raliuri, m-am dat cu copiloți din alte orașe, iar acum vrem să facem o echipă locală. Ne dorim să demonstrăm că doi ieșeni aflați la început de drum pot avea și rezultate bune. Suntem la început, avem multe de învățat. Primul contact al nostru va fi la raliu. Ne-am mai întâlnit până acum doar pe curse, am avut discuții scurte, dar acum, ca parteneri, încă nu am avut ocazia să ne cunoaștem. O vom face la fața locului, va fi o oportunitate pentru noi să vorbim despre fiecare dintre noi. Relația dintre un pilot și copilot este foarte importantă, ambii trebuie să aibă încredere unul în celălalt”, a mai spus Silvan Cimpoeșu.

Condiții diferite pe Transfăgărășan

Față de alte raliuri, Argeșul devine unul special prin parcurgerea Transfăgărășanului, una dintre cele mai spectaculoase șosele din lume. O probă care pune la grea încercare echipajele.

”În primii doi ani am abandonat pe Transfăgărășan, dar de fiecare dată kilometrii parcurși mi s-au părut foarte frumoși, peisajele sunt superbe, toată experiența este ceva ce nu poți compara. Această cursă de asfalt este spectaculoasă tocmai datorită peisajului, dar și pentru faptul că vremea se poate schimba de la plecarea de jos până la finișul de sus. Este una dintre cele mai lungi probe de asfalt din România, condițiile de la bază sunt foarte diferite față de condițiile de sus, asta înseamnă că trebuie să-ți menajezi stilul de mers, să ai cauciucuri potrivite pentru start. Cea mai dificilă pentru mine este coborârea, pentru că la vale există riscul să rămâi fără frâne, asta înseamnă să menajezi mașina”, a completat pilotul Silvan Cimpoeșu.

”Obiectivul este să încheiem raliul”

Acesta a subliniat că principalul obiectiv este să încheie raliul cu bine. Și spune că tocmai mentorul său Vali Porcișteanu i-a îndrumat pașii în lumea automobilismului cu acest gând, de a ajunge la finiș.

”Ne dorim să terminăm raliul, acesta este cel mai important lucru pe care l-am învățat de la îndrumătorul meu Vali Porcișteanu. El mi-a indus această gândire că terminarea unui raliu este mai importantă decât orice loc. Pentru că un raliu, față de o cursă de circuit, înseamnă mai mult decât să mergi tare. Înseamnă să te coordonezi, să fii atent la timp, la cronometru, să menajezi roțile, să faci o alegere bună de cauciuri. Dar toate acestea se întâmplă pe parcursul a 2-3 zile. Nu poți să spui că o zi înseamnă totul. Și atunci, dacă mergi bine o zi sau două și a treia zi ai făcut pană sau ai scăpat mașina într-o curbă, nu mai contează cât de bine ai mers anterior. Deci finalizarea raliului, pe orice poziție, pentru noi va fi o victorie”, a explicat Silvan.

Vali Porcișteanu, mentorul său

Silvan Cimpoeșu a dezvăluit că mentorul său este cunoscutul pilot Vali Porcișteanu, care l-a învățat că pentru un echipaj este foarte important să încheie un raliu. ”Eu mi-am dorit să am permis de șofer de când eram foarte mic, de la 11-12 ani. Și atunci când am împlinit 18 ani am luat legătura cu Vali Porcișteanu, pentru a face școala de pilotaj. Acolo am văzut că la curse poți să faci exact ceea ce nu ar trebui să faci pe stradă, în traficul de zi cu zi. Și atunci a fost oportunitatea mea, ce mi-am dorit eu, fără să fiu restricționat, fără să am alte mașini care vin din față. La raliu ești singur pe circuit, nimeni nu vine din fața ta, nu riști un accident frontal cu o altă mașină care îți vine din față în traficul de zi cu zi. Asta îți oferă o libertate, poți să experimentezi și să ai mult mai mult curaj pe probe”, a mai spus Silvan, care este susținut de mama sa, reputatul medic Diana Cimpoeșu, coordonatorul UPU-SMURD Iași: ”Mama mă susține foarte mult, pentru faptul că raliul este un cadru mai sigur de a merge cu mașina tare decât pe un drum public, datorită faptului că nu există mașini cu care să ai impact frontal. Contează doar ceea ce faci tu și copilotul tău, depinde doar de echipă, de mașină. Poți să te concentrezi la mers, îți oferă libertatea să mergi cât de bine poți tu și totul stă în mâinile tale, față de ceea ce se întâmplă pe un drum public, unde nu știi întotdeauna ce se va întâmpla cu mașina care vine din fața ta. Raliul are foarte multe condiții de siguranță, roll cage, centuri în patru puncte, căști, pleci la drum mult mai asigurat decât un om care pleacă pe stradă. Pe stradă, singura siguranță este centura, dar la raliu ai multe alte puncte de siguranță. Da, mă susține foarte mult mama, este mult mai liniștită atunci când merg la raliu decât atunci când merg pe un drum public”.

Copilotul Octavian Bostan: ”Pentru a fi primul, mai întâi trebuie să termini”

La rândul său, copilotul Octavian Bostan spune că va încerca să-și adapteze cât mai rapid dictarea pe traseu la stilul de condus al colegului său.

”Vom face cunoștință la recunoașterile pentru Raliul Argeșului, care încep de mâine. În raliuri se vorbește despre o chimie dintre pilot și mașină, pilot și copilot. Sper ca atât eu, cat și Silvan să ne adaptăm cât mai repede cu stilul fiecăruia, iar eu să-mi adaptez dictarea la stilul lui de a pilota. Împreună cu Matei Ghiban am parcurs anul trecut Transfăgărășanul și ne-au plăcut enorm probele, iar conjuctural am luat și locul 3 la clasa noastră. Sper ca și anul acesta lucrurile să decurgă conform planului și să terminăm cu bine. Este o zicală care spune că pentru a fi primul, mai întâi trebuie să termini”, a declarat copilotul Octavian Bostan.

(Narcis POHOAȚĂ)