Ferotrafic TFI intră pe rutele Iași-București și Iași-Mangalia, concurând cu CFR
Începând cu 14 decembrie 2025, călătorii din Moldova și de pe litoral vor beneficia de o opțiune complet nouă: trenuri Intercity operate de Ferotrafic TFI, pe rute care până acum erau dominate aproape exclusiv de CFR Călători. Această schimbare marchează un pas important în deschiderea pieței feroviare către competiție, cu implicații ce țin de confort, timp de parcurs și servicii.
Operatorul privat Ferotrafic TFI (FTFI) va lansa garnituri moderne, renovate și puse în circulație pe rute-cheie:
-
București – Suceava: 5 h 36 m la dus, 5 h 39 m la întoarcere, cu opriri doar în Buzău, Râmnicu Sărat, Focșani, Bacău, Roman și Pașcani. În comparație, trenul cel mai rapid al CFR Călători are 5 h 52 m pe același traseu.
-
București – Iași: 5 h 34 m spre Iași și 5 h 28 m la întoarcere, opriri în Buzău, Râmnicu Sărat, Focșani, Tecuci Nord, Bârlad, Vaslui și Nicolina.
-
Sezonier (vara):
-
Suceava – Mangalia: 7 h 21 m, opriri la Pașcani, Roman, Bacău, Focșani, Buzău Sud, Fetești, Constanța + stațiunile litoralului.
-
Iași – Mangalia: 7 h 05 m la dus, 7 h 35 m la întoarcere.
-
Garniturile provin din achiziții internaționale: rame electrice din Luxemburg (model Z2) și trenuri diesel IC3 din Israel, toate recondiționate în România.