audio INTERVIU cu Adrian Rus, founder & CEO la Komoder: Despre obiectivele anului 2022, fotolii relaxante și necesitatea unui astfel de produs în casa fiecărei persoane

Cu peste 40 de angajați în 10 locații din Europa, Komoder este compania care îți aduce relaxarea la tine acasă. Cei de la Komoder spun că un fotoliul de masaj este o investiție în sănătatea și în calitatea vieții, din acest motiv politica lor este să fim în top și să livreze spre clienții lor o experiență memorabilă, nu doar un produs.
Adrian Rus este founder & CEO la Komoder și ne-a fost invitat la Radio HIT. A fost inclus în top „100 tineri manageri de top” realizat de Business Magazin, și a fondat Komoder în 2011, după ce a testat într-un aeroport un fotoliu de masaj. De data aceasta, Adrian ne-a vorbit despre relaxare, despre necesitatea unui astfel de produs în casa fiecărei persoane, dar și despre obiectivele anului 2022.
Andrei Ivașc: Alături de noi este Adrian Rus, de la Komoder, bună dimineața.
Adrian Rus: Bună dimineața.
Andrei Ivașc: Pe ce stați?
Adrian Rus: Stau pe o terasă în momentul acesta, trebuie să merg spre birou, da.
Andrei Ivașc: Vreau să vorbim puțin despre Komoder, despre deschiderea noului showroom chiar în Spania.
Adrian Rus: Este al treilea showroom pe care noi îl deschidem în Spania și ne-am îndreptat spre zona de Sud a Spaniei, spre Malaga, care este o destinație exotică și care atrage foarte mulți pasionați de lux, vreme bună.
Andrei Ivașc: Cei din Nord zic că cei din Sud sunt leneși.
Adrian Rus: Nu e adevărat. Cei din sud muncesc și își petrec și vacanțele foarte mult acolo, dar e o destinație unde noi avem mulți clienți din afara Spaniei. Cei mai mulți clienți pe care îi ofertăm acolo sunt olandezi, englezi și foarte mulți germani. Aici a fost destinația unde am deschis un showroom cu fotolii de masaj Komoder și ne bucurăm de impactul pe care îl are asupra branding-ului nostru și asupra vânzărilor.
Andrei Ivașc: Care a fost cea mai valoroasă comandă plasată de un client în anul 2022?
În anul 2022, cea mai valoroasă comandă a venit din București, de la o companie de software, care produce sotfware și gaming. Sunt cel puțin 400 de angajați la sediul acestei companii și managementul a decis să-i fidelizeze și să-i atragă din nou spre birouri după doi ani prin diverse facilități, printre care și fotoliile de masaj pe fiecare nivel al clădirii lor. Valoarea completă a fost undeva la 55.000 euro.
Andrei Ivașc: Dar cel mai scump fotoliu de masaj?
Adrian Rus: Cel mai scump fotoliu de masaj pe care îl vom avea va fi 16.000 de euro. De la începutul lunii septembrie avem o gamă de fotolii japoneze. Acestea vor fi cele mai pretențioase și performante fotolii de masaj, cu o tehnică specială de masaj, cu un mecanism de role complet diferit, dar în acest moment, în ofertă, cel mai scump fotoliu e la 40.000 de lei pentru România. Prețul pentru un astfel de fotoliu în afara țării este ridicat din cauza prețului de logistică.
Andrei Ivașc: Asta aș fi vrut să știu. Ce face diferența între fotolii?
Adrian Rus: Diferența o face că ai mult mai multe opțiuni de masaj sau tehnici de masaj și mult mai multe programe de masaj. Un fotoliu de masaj de 12.000 de euro are cel puțin 20 de programe de masaj. Te scanează, vede ce puls ai, ce stare de spirit și de oboseală resimte corpul și poate raporta niște parametri medicali. Pe lângă toate aceste facilități, da, integrare cu orice smart device pe care îl poți avea în casă, poți să redai o melodie, să te uiți la televizor pe tableta fotoliului, deci practic, e o integrare, un smart device în casă. Dacă ai probleme medicale sau diverse afecțiuni ale coloanei, e cel mai bun remediu când ajungi acasă de la 8 ore de stat la birou sau într-o mașină. Cred că produsul nostru se mută din gama de lux în gama de necesitate, devine deja ca frigiderul, congelatorul, e un MUST, trebuie să îl ai acasă.
Andrei Ivașc: Ce estimări aveți pentru 2022 în ceea ce privește vânzările și cifra de afaceri?
Adrian Rus: 2022 va fi un an creștere pentru noi. Odată, pentru că economia se strânge, estimăm o cifră de afaceri de 10 milioane de euro și ne asigurăm targetul ăsta și prin faptul că luna viitoare deschidem un showroom la Viena și prin faptul că introducem o gamă de produse japoneze, o gamă pe care estimăm că o vom vinde în niște parametri foarte buni pentru că vom avea exclusivitate pe acest produs în Europa. Practic, suntem principalul jucător în zona asta care are și produs japonez atrăgător din perspectiva design-ului și a tehnologiei integrate. Showroom-urile din afara țării și noile produse ne vor asigura atingerea scopului în 2022.
Alte produse pe care noi le vom aduce anul acesta vor fi niște îmbunătățiri ale produselor existente, vom veni cu niște completări la gama de fotolii pe care o avem. Vom încerca să aducem un fotoliu la 1.000 de euro pentru că e un produs care ne lipsește din ofertă în acest moment, vrem să ajungem cu produsul acesta și la oameni care au un buget mai limitat. Vom face o vizită zilele următoare la Paris pentru a identifica o viitoare locație. Vom avea o extindere în Franța cu un al doilea showroom și în Austria cu primul showroom,și de luna următoare unul de două ori mai mare la Budapesta. Deci, practic, încercăm să ne extindem cât mai mult în afara țării pentru că aceasta a fost strategia noastră în ultimii 7-8 ani și asta ne oferă o creștere bună, o marjă de profit mai generoasă.
La Malaga sunt foarte mulți fotbaliști care au proprietăți acolo. Imaginați-vă că o casă acolo poate pleca de la 10 milioane de euro, ceea ce e complet atipic pentru alte părți ale Europei. Scump și pentru germani, olandezi, care nu reușesc să ia o proprietate acolo și asta scoate în evidență că totul e scump și sunt mulți marocani bogați, pe cei din zona Emiratelor Arabe, zona asta de Orient Mijlociu și își doresc aceste fotolii în confortul lor. Ei înțeleg necesitatea acestor lucruri în casa lor.