Radio Hit

Playlist

BEN SAUNDERS - Dry Your Eyes

Mike Posner - Song About You

KATRINA + THE WAVES - Walking On Sunshine

HIT play live

Green Arrow

Zona Metropolitană a Iașului are nevoie de transport modern! Găsiți soluții! De ce vă plătim?

  • septembrie 11, 2019
  • Cincu Violeta

Exasperați de zecile de minute petrecute în trafic, tot mai mulți locuitori din zona metropolitană a municipiului Iași cer un transport modern. Mai ales pentru că, spun oamenii, ar putea merge însoțiți de copii. Și-ar lăsa mașinile acasă.

Adrian Covăsnianu, vicepreședintele Asociației  „Moldova vrea Autostradă” a fost miercuri, 12 septembrie,  în direct la Play the Day și ne-a povestit cum a stat în trafic o oră și jumătate pe o distanță de aproximativ 3-4 km

https://www.radiohit.ro/stiri/coada-de-900-de-metri-pe-strada-visan-cum-raspunde-primarul/

Primăria a înființat linia 23, Iași-Miroslava, de la data de 9 septembrie. Dar curg solicitările. Oamenii se plîng că în transport firmele care au cîștigat traseele operează cu ceea ce au numit oamenii hîrburi. Pentru că traseele sunt scoase la licitație de Consiliul Județean, Radio HIT i-a adresat câteva întrebări președintelui Consiliului Județwean Iași, Maricel Popa.

1. Cum ați caracteriza transportul de persoane din interiorul județului?

2. De ce nu sunt toate localitățile din zona metropolitană? Unele sunt, altele nu.

3.Cum vă implicați? Legea spune clar că traseele sunt scoase la licitație de Consiliul Județean.

4.DE ce nu exsită parteneriate între primării, Consiliul Județean și Consiliul Local Iași?

5.Consiliul Județean verifică faptul că transportatorii și primăriile nu au amenajat adăposturi și nu afișează programul curselor?

6. Ce verificări face Consiliul Județean? Mulți transportatori cîștigă licitațiile cu un anumit tip de mașină iar la traseu scot ceea ce ieșenii numesc hirburi!

Cum a răspuns acestor întrebări președintele Consiliului Județean Iași, Maricel Popa?

Transportul de persoane din judetul nostru este dificitar, deficitar datorita  regulamentului facut de fostul presedinte al consiliului judetean,. Cristian Adomnitei.

Zona metropolitana s-a primit 130 de milioane de euro in primul ciclu financiar 2007-2014 iar acum in ciclul 2014-2020 s-au primit 62 milioane de euro. Acesti bani nu au venit doar pentru municipiu, dar toti banii s-au cheltuit numai in municipiu pana acum. Am insitat si voi insita de fiecare data catre domnul primar al municipiyului Iais sa dezvolte zona metropolitana cu transport local. Ceea ce s-a intamplat la Miroslava este foarte putin. Trebuie sa dezvolte pentru toata zona: Tomesti, Chicerea, Holboca, Aroneanu, Rediu si toata zona metropolitana.

Banii respectivi au fost primiti de la UE pentru a dezvolta zona metropolitana, bani care nu sunt concurentiali, numai se depune proiectul. Daca s-ar achizitiona autobuze pentru aceasta zona din acei bani atunci vor fi conditii necesare pentru transportul calatorilor din zona metropolitana, pentru un transport civilizat.

Regulamentul a fost facut in 2013 pe 5 ani. Conform legislatiei in vigoare lucram la un nou regulament pentru 2020-2026. Schimbarile principale in acest regulament vor fi de natura tehnica in primul rand. Vor fi mijloace de transport adecvate, nu mai vechi de 5 ani.

In vechiul regulament, noi Consiliul Judetean nu puteam sa facem nimic. Acum in noul regulament se va putea anula licenta a doua zi, daca nu respecta orele, daca nu respecta traseul, daca nu respecta starea tehnica a masinii.

Primarul municipiului Iași, Mihai Chirica  susține că legislația nu îi permite să onoreze toate solicitările!

Dacă fostul președinte Cristian Adomniței ar fi făcut un regulament de transport public mai puțin bun sau greșit cum s-a pronunțat dumnealui, îl anunț că din 2013 pînă acum sunt șase ani. Iar dacă descoperi că un lucru e greșit după șase ani e clar că nu te preocupă acest subiect.

Datorită incompetenței Guvernului Dăncilă și a guvernelorPSD  de pînă la domnia sa, nici un cent nu s-a scos de pe POR Axa 4 mobilitate. Nici un oraș nu a cheltuit nici 50 de bani. Din 2016 și pînă astăzi nici un leu de pe planurile operaționale de mobilitate nu a ajuns să fie cheltuit în România. Pe motive de incompetență. 

Noi am reușit să ne validăm un traseu de transport în comun -23-prin planul de reorganizare a transportului public Iași și cu aprobarea Consiliului Concurenței. Nu am găsit altă varianță legașă. CL Miroslava  validează în ședință înființarea traseului dintre Iași-Miroslava cu autobuze de tip urban iar Prefectuyra invalidează hotărirea CL Miroslava. A făcut inoperabil traseul. Că începea mai devreme. Noi am reușit de expirarea contractului dintre CTP și Iași am înființat un traseu de ieșire. A fost scăparea care a salvat parția Miroslava.

Legislația nu ajută. Există o legislație care face legătura între localități în interiorul aceluiași județ. Legislația nu contribuie la îmbunătățirea legăturilor din centrele urbane. Legislația actuală trebuie modificată. Îi invit pe toți să modificăm legislația.