Radio Hit

Playlist

BEN SAUNDERS - Dry Your Eyes

Mike Posner - Song About You

KATRINA + THE WAVES - Walking On Sunshine

Asculta Live
 

HIT play live

Green Arrow

Managerul Antibiotice Iași: „A dispărut ideea că România are industrie farmaceutică!”.

  • august 05, 2020
  • Cincu Violeta

Managerul Antibiotice, Ioan Nani, a fost invitat la Business HIT Interview. Într-o perioadă în care toate țările Uniunii Europene, și nu numai, se îndreaptă către producția autohtonă de medicamente și investesc masiv în cercetare medicală, România – spune Ioan Nani – nici nu contează în cursa pentru producția de vaccinuri.

Ioan Nani: A dispărut ideea că România are industrie farmaceutică. Nu am conștientizat importanța acestei ramuri industriale și nu i-am dat importanța cuvenită. Până prin anii 2000 chiar aveam câteva oportunități de a dezvolta în România această industrie. Mă refer la Socimed și Terapia. Există și astăzi aceste companii, dar sunt în proprietatea unor entități din India, altele în proprietatea unor parteneri din Europa Centrală. Nu prea fac producție. Au devenit mici hub-uri de logistică pentru aceste companii. Singura firmă care și-a păstrat identitatea, s-a dezvoltat, internaționalizându-se, este Antibiotice. Am reușit să păstrăm o tradiție și să investim în ea, să fim mai autentici, originali și să expandăm în afară. Noi, cei care eram pionii industriei farmaceutice.

Ce s-a întâmplat la acel moment?

Ioan Nani: Nu am fost capabili să înțelegem structura economică, tradițională, industrială a principalelor domenii în care să putem investi. Nici nu ne-a interesat. Persoane fără experiență și expertiză au venit în conducerea statului și nu s-a acordat atenția cuvenită.

Care sunt dezavantajele faptului că am renunțat la industria farmaceutică autohtonă?

Ioan Nani: România nu este o țară mare sau determinantă în peisajul internațional. Este o piață de consum cu specificități aparte, poate. Era important să avem producție locală, originalitate și să dăm o șansă tinerilor care studiază. Învățământul românesc este autentic și ar putea să se exprime mult și prin cercetare, prin inovare. România ar putea să fie un hub regional Euro-Asia în acest domeniu. Firmele mari vin, pot impune prețuri, obiceiuri. Important este să se identifice prin originalitate și să-și folosească particularitățile existente.

Tinerii noștri talentați unde cercetează? Aveți la Antibiotice un departament de cercetare…

Ioan Nani: Tinerii din România sunt peste tot. Mulți dintre colegii noștri care au început pe platforma Antibiotice îi regăsești în Canada, în Vestul Europei, la unele dintre cele mai importante companii. Oare nu puteau să își dezvolte viața în România? Eu cred că încă se poate!

Ce a schimbat pandemia în politica companiei pe care o conduceți?

Ioan Nani: Suntem mai reflexivi. Privim mai atent spre perspectivă. Există producție care contează și producție care contează mai puțin. Uneori suntem așa de subțiri când ne întâlnim cu ceva nou. Cum e virusul! Cum putem fi mai inventivi.