Radio Hit

Playlist

BEN SAUNDERS - Dry Your Eyes

Mike Posner - Song About You

KATRINA + THE WAVES - Walking On Sunshine

Asculta Live
 

HIT play live

Green Arrow

Business HIT Interview. Bogdan Lițescu, Plant an App: „COVID-19 a generat valul de transformare digitală forțată!”.

  • august 11, 2020
  • Cincu Violeta

Plant an App este o companie înființată de Bogdan Lițescu, care activează atât pe piața din America, cât și pe cea din România.

Plant an App este o platformă de dezvoltare low-code care ajută companii din întreaga lume să construiască aplicații de business mai rapid și să își accelereze transformarea digitală. Abordarea Plant an App presupune ca timpul necesar pentru crearea și lansarea soluțiilor software să fie mai mic.

Bogdan Lițescu are o experiență de 15 ani în antreprenoriat și tehnologie. A făcut business în România, dar și în Singapore și recent în Statele Unite ale Americii, unde a participat cu o parte din echipa Plant an App la unul dintre cele mai mari acceleratoare de business din Silicon Valley – „500 Startups”.

 

Bogdan Lițescu a fost invitatul emisiunii Business HIT Interview.

Bogdan Lițescu: Compania are un istoric foarte lung. Prin 2000 a început toată povestea. Ne-am lansat un business internațional pe un marketplace internațional de tehnologie. Am avut acces la piața internațională, cu precădere în SUA. Piața din România este o mică parte din ce facem. Ca ordin de mărime, în ultimii zece ani am avut zece clienți din România și 4.000 din afară. Viziunea noastră a fost să optimizăm modul în care oamenii dezvoltă software. În mod tradițional, se comandă un soft, un sistem, se construiește și sistemul rămâne în producție câțiva ani de zile. O aplicație trebuie modificată, se modifică organizat, trebuie ținută la curent. Vedeți ce se întâmplă acum. Piața se chimbă, clienții vor altceva.

Pare povestea americană a succesului pornită din România!

Bogdan Lițescu: După epoca dial-up aș spune că internetul în România a fost foarte bun, chiar și atunci când existau acele rețele de cartier. Handicapul nostru pe vremea aceea ținea de regiune. Pentru noi a fost un avantaj că am venit cu ceva diferit pe piață. În 2013 deja pe marketplace-ul pe care vindeam erau numărul 1. Când faci mereu același lucru este mai greu să inovezi. Și cam asta se întâmplă în centrele dezvoltate. Au nevoie permanentă de o infuzie de tehnologie din afară, de idei, de expați care să lucreze acolo. Suntem 22 de oameni, majoritatea în biroul din București. Avem și trei angajați în SUA.

Vă mai amintiți primul client?

Bogdan Lițescu: Când am început businessul nu am făcut-o cu un plan în cap. Eram atunci un programator care voiam să fac chestiile mele, dar fără să am o viziune. Am făcut codul care trebuia scris, l-am postat pe marketplace și s-a vândut prima licență. Să vezi că se cumpără, că lumea îl apreciază e mare lucru.

Trei lucruri esențiale pe care le-ați învățat în management?

Bogdan Lițescu: Cea mai mare și mai grea lecție a fost creșterea unei echipe, lucrul cu oamenii. Am învățat, am dat greș și am creat o cultură. Durata medie a unui angajat este de cinci ani.

Ascultă aici intergral interviul cu Bogdan Lițescu.