Radio Hit

Playlist

BEN SAUNDERS - Dry Your Eyes

Mike Posner - Song About You

KATRINA + THE WAVES - Walking On Sunshine

Asculta Live
 

HIT play live

Green Arrow

Alex Holicov, Adservio: „Eu văd ca un plus faptul că în această pandemie s-au accelerat lucrurile în digitalizarea educației”.

  • iulie 22, 2020
  • Cincu Violeta

Alexandru Holicov, co-fondatorul Adservio, platforma care și-a dovedit cu prisosință utilitatea în perioada în care școala s-a mutat în online, a fost invitat în Business HIT Interview. Aplicată pentru prima dată în anul 2009 la Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri” din Iași, Adservio a fost prima aplicație de acest gen din România, fundamentată pe o idee originală și dezvoltată pe nevoile sistemului educațional din România. Alex Holicov a fost invitat la Business HIT Interview și a vorbit despre digitalizarea sistemului educațional. „Dar această perioadă i-a împins pe fiecare să își bată capul și să înțeleagă ce poate face cu tehnologia și pe o platformă online. Ne-a ajutat să schibăm mentalități această pandemie” a subliniat Alex Holicov, care a dezvăluit că „noi ne pregătim și pentru extindere la nivel internațional în patru țări: Ungaria, Austria, Germania și Finlanda, și avem discuții pentru a implementa și în Canada”.

 

Cum a fost pentru echipa Adservio această perioadă în care școala s-a mutat sută la sută în online?

În această perioadă platforma noastră și-a arătat oarecum valoarea în cei 12 ani de când dezvoltăm această platformă. A fost foarte utilă pentru școli, pentru profesori, pentru elevi, pentru a putea continua educația de acasă sau din alte locuri, mai puțin din școală, având în vedere că școlile au fost închise. Și ne bucurăm că am putut să ajutăm peste un milion de utilizatori din România să continue educația și să poată păstra legătura cu școala.

Putem descrie ce înseamnă Adservio pentru elevi și profesori?

Pentru profesori înseamnă de la tot ce înseamnă partea de management și activitatea profesorului la nivel de școală, tot ce înseamnă raportări și ce trebuie să facă profesorul se întâmplă automat în platforma Adservio. De asemenea, profesorul poate să susțină lecții interactive, video cu elevii, poate trimite teme sau proiecte către elevi, iar aceștia pot lucra la ele pe platformă și să le trimită către profesori înapoi. Partea de bibliotecă prin care au acces la peste 1.500 de cărți și manuale direct în platforma Adservio, partea de comunicare, mesageria prin care toată comunitatea școlii poate comunica foarte ușor. De asemenea, partea de dezvoltare personală pentru elevii de liceu, în ce direcție ar putea să urmeze o carieră sau o facultate, și am adus pe platformă prezentarea tuturor facultăților din România pentru a facilita accesul la informații al elevilor.

Aveți 12 ani de activitate. Spuneați anul trecut că unul din impedimente este legislația. De ce?

Platforma noastră este o platformă de management educațional și E-Learning. Noi, când am început să dezvoltăm platforma în 2008 și în 2009, am lansat primul proiect pilot la Liceul „Vasile Alecsandri” din Iași, am început cu partea de catalog, prin care profesorul poate să noteze elevii, să pună absențe, să trimită mesaje, mai era orarul atunci… Și am plecat cu gândul de a înlocui acel catalog pe care îl știm cu toții, pentru că platforma noastră permite inclusiv printarea catalogului direct din platformă. Și pe lângă asta, toate rapoartele, statisticile, comisiile din școală nu mai sunt de actualitate într-o școală care folosește Adservio. Și asta ar însemna că sistemul de învățământ din România să se descentralizeze la nivel de școală, adică școala să ia decizii dacă vrea să folosească o platformă digitală și să nu mai folosească raportările sau toate chestiile clasice, inclusiv catalogul. Noi de 12 ani de asta milităm, ca școlile care sunt digitalizate, și în acest moment avem peste 1.400-1.500 de școli în România care folosesc platforma Adservio, să fie lăsate, să nu mai fie nevoite să facă o muncă nejustificată. Sunt variante ca această muncă ce nu este în beneficiul profesorului sau al elevului să nu mai existe.

De 12 ani, cum ați caracteriza atitudinea profesorilor, a directorilor de școli, a oficialilor MEC, indiferent de ce culoare politică au?

Datorită profesorilor, directorilor care au spus DA atunci când am venit către ei să implementăm Adservio, am continuat să dezvoltăm și să sperăm că putem schimba lucrurile în România. Și ei ne-au dat putere să mergem înainte. A fost un drum foarte anevoios, schimbarea mentalității în Educație cred că este unul dintre cele mai complicate lucruri, dar nu este imposibil să se întâmple asta. Și asta ne arată cele peste 1.500 de școli care s-au digitalizat. De asemenea, la nivel de Minister sau autorități nu a fost o deschidere atât de mare. Noi am solicitat să lase școlile care au făcut pasul spre digitalizare, să nu le mai oblige să mai folosească rapoarte, să lase catalogul. O notă pe care o pui în Adservio ajunge în toate rapoartele școlii și implicit la părinte și la elev. În catalogul pe care îl știm cu toții pui o informație acolo și moare, nu are nicio valoare.

Această pandemie a aruncat sistemul educațional în apă, fără ca el să știe să înoate în școala online. Privind imaginea de ansamblu, ce au arătat lunile în care profesorii și copiii au stat doar online?

A fost o perioadă cu multă presiune și mult stres pentru toată lumea, nu am stat închiși în casă pentru că am dorit asta. Ca educație online, eu zic că tehnologia trebuie urgent implementată și utilizată în educație, pentru că beneficiile sunt foarte mari în această direcție. Dar trebuie să existe și partea de conectare fizică între profesor și elev. Eu nu tind sută la sută spre o educație online, trebuie să existe un mix, să integrăm în același timp tot ce poate face tehnologia, să se automatizeze procesele din activitatea școlii, astfel încât profesorii să aibă mai mult timp pentru educație. După implementarea platformei, undeva la 50%, profesorii au mai mult timp pentru educație eliminând partea birocratică.

Cât de pregătiți sunt profesorii să facă față acestor provocări?

Mai mult sau mai puțin, depinde de fiecare profesor. Dar această perioadă i-a împins pe fiecare să își bată capul și să înțeleagă ce poate face cu tehnologia și pe o platformă online. Ne-a ajutat să schimbăm mentalități această pandemie. Noi în 12 ani am reușit să implementăm în 250 de școli din România, iar în 3 luni numărul lor a depășit 1.500 de unități școlare. Eu văd ca un plus că în această pandemie s-au accelerat lucrurile în digitalizarea educației.

Mulți părinți s-au plâns de faptul că foloseau diferite platforme și nu mai știau parole, pierdeau teme, ore… Iar în mediul rural temele s-au împărțit fizic la porți.

Per total, noi am fost prinși nepregătiți în această perioadă, adică nu aveam un grad de digitalizare a școlilor foarte ridicat. Dar școlilor care foloseau deja Adservio înainte de pandemie le-a fost foarte ușor. Pentru că Adservio oferă absolut tot ce ai nevoie la nivel de școală, cu conturi dedicate, toată lumea are acces. Și este totul organizat. Nu trebuie să ai 1.000 de platforme în școală – ai Adservio și ai tot ce te interesează acolo. Fiecare școală ar trebui să ia o decizie și să aleagă o platformă pe care vrea să meargă. Toată lumea a încercat orice, dar din septembrie ar trebui ca fiecare școală să aleagă o platformă. Nu poți să faci pe cinci platforme, fiecare profesor să facă pe o platformă.

Gestionați în același timp o afacere într-o economie în derivă. Cum este?

Noi am avut o creștere în această perioadă datorită faptului că școlile au fost închise. Eu cred că lucrurile vor fi din ce în ce mai bune. Noi ne pregătim și pentru extindere la nivel internațional în patru țări: Ungaria, Austria, Germania și Finlanda, și avem discuții pentru a implementa și în Canada. Cred că mergem în direcția bună pe partea asta de digital. Am credința că lucrurile vor fi din ce în ce mai bune, iar oamenii vor înțelege că partea digitală ar ajuta foarte mult. Digitalul poate optimiza toate procesele din școli.

i primit solicitări din partea tinerilor de a intra în echipa Adservio?

Am prmit CV-uri de la oameni care vor să intre în echipa noastră. Noi facem recrutări pentru că avem nevoie de oameni pasionați și dornici să pună umărul la o schimbare. Îi așteptăm să urce în racheta noastră și să putem face lucrurile mai bine.

Când ați conceput ideea în urmă cu 12 ani v-ați fi imaginat situația din vara acestui an?

Când am început proiectul acesta mă gândeam că va fi din prima bine, dar nu s-a întâmplat așa. A fost o muncă asiduă, școală cu școală, profesor cu profesor, schimbat mentalități, am încercat să-i apropiem pe profesori de tehnologie. Nu m-am gândit la o pandemie, dar un lucru bun prin această pandemie este că a produs forțat o schimbare. Să deschidem ochii și să vedem lucrurile pe care nu le-am folosit în domeniul educațional. Sper să fie ceva constant și să fim pregătiți pe viitor, să fim mai deschiși la ceea ce este nou.