AUDIO. Consilierul județean PMP, Alin Aivănoaei: ” După preluarea de către Maricel Popa a mandatului de președinte, lucrurile au început să bată pasul pe loc la Aeroportul din Iași „

Consilierul județean PMP, Alin Aivănoaei a fost invitatul dimineții la Radio HIT Iasi. Aeroportul și dezvoltarea județului au fost doar două dintre subiectele abordate.

Andrei Ivașc Primul subiect despre care discutăm astăzi este aeroportul. Care este strategia pe plan mediu și lung pentru dezvoltarea aeroportului din Iași?
Alin Aivănoaei O strategie a continuării dezvoltării a aeroportului ar trebui prezentată de noul consiliu de administrație care în următoarele două luni ar trebui să se instaleze împreună cu executivul de la Regia Autonomă Internațională Iași. Din punct de vedere a unei strategii a actualului președinte al Consiliului Județean trebuie să fac mențiunea că sunt puțin dezamăgit. Nu am văzut nimic, nu am văzut o susținere special din partea dumnealui pentru continuarea investiției de la aeroport atât de necesare în competiția și subliniez competiția pe care o are Iașiul în acest moment cu Bacăul, Suceava și poate chiar și alte orașe din regiunea noastră.
Andrei Ivașc Președintele Consiliului Județean a ocolit adevărul la proiectele finanțate de PNDL. A spus că Iașiul este pe locul doi.
Alin Aivănoaei Iașiul dacă îl prezentăm din punct de vedere al performanțelor obținute, și aici vă rog să îmi dați voie să subliniez, nu ar trebui să își arunce niște merite în mod special pentru că Iașiul a reușit să obțină finanțări datorită proiectelor eligibile depuse de primarii din județ. Aș fi apreciat dacă și-ar fi îndreptat privirea mai atent spre susținerea proiectelor la nivel de municipiu și nu în ultimul rând, să avem o finanțare substantial pentru Aeroportul Internațional Iași. Acolo sunte necesare continuarea investiților la următorul terminal, eventual, și foarte important zona Cargo. Dar aici nu am văzut un effort de al dumnealui pentru a susține acest obiectiv atât de important în dezvoltarea județului nostru.
Andrei Ivașc Da, de la plecarea lui Marius Bodea de la șefia aeroportului nu a mai fost organizat un eveniment acolo. E importantă vizibilitatea aeroportului?
Alin Aivănoaei O, fără doar și poate. Încă din mandatul 2012-2016 când s-a demarat această investiție mult așteptată de ieșeni. Pe parcurs, la finalizarea pistei și efectiv al terminalului 3, aeroportul a demonstrate cât de importante sunt atât evenimentele cât și cu dezvoltarea economică a efervescenței care începe să apară la nivelul județului nostrum din punct de vedere economic. Da, aș putea spune că după plecarea lui Marius Bodea, dar nu în mod special aș sublinia numele Marius Bodea ci după, după preluarea mandatului de președinte al lui Marcel Popa, lucrurile au început să bată pasul pe loc.
Andrei Ivașc Poate că eun aspect totuși că și la Suceava au început să se miște lucrurile mai repede.
Alin Aivănoaei Vedeți, despre asta vorbim. Competiția care există la nivel regional, noi ne-am propus ca Iașiul și aeroportul Internațional Iași să fie un aeroport regional. Faptul că punem mai presus de toate orgolile personale și aici mă refer la executivul Consiliului Județean în pofida aspectelor ce țin de o dezvoltare reală, atunci ne putem trezi oricând cu surpriza ca Suceava să recupereze din terenul pierdut, ca Bacăul eventual după ce își finalizează investițiile
Andrei Ivașc Am văzut acolo la Bacău niște construcții care par de mare perspectivă.
Alin Aivănoaei Noi am „furat” startul de acum 4 ani și suntem într-o situație în care nu mai continuăm alergarea ci pur și simplu am renunțat pentru că sesizez atitudinile și disputele la ședințele de plen între președinte și executivul Aeroportului Internațional Iași, ceea ce nu e correct. Este un obieciv al ieșenilor, un obiectiv care dă speranță ieșenilor și nu ar trebui să amestecăm orgoliul personal cu interesele cetățenilor din județul nostru.
Andrei Ivașc E o situație încordată între Consiliul Județean și aeroport?
Alin Aivănoaei Da. Trebuie să recunosc că la multe dintre ședințe cam asta afost imaginea prezentată în dialogul dintre Președintele Consiliului Județean și executivul Rgiei Autonome a Aeroportului Internațional Iași. Lucru care ne-a pus pe noi în situația de a suține cu, perimiteți-mi să spun, cu o oarecare agresivitate în fața Președintelui Aeroportului Internațional Iași pentru a depăși acest moment pe care l-am tot subliniat. Consider un orgoliu, dați-mi voie, sper ca ascultătorii dumneavoastră să nu fie supărați, îl consider un orgoliu prostesc, infantile și copilăresc.
Andrei Ivașc Totuși, Președintele Consiliului Județean trebuie să aibe și el argumentele lui. Care ar fi acelea?
Alin Aivănoaei Eu nu exclude și situația în care Președintele are argumentele lui, dar pentru buna funcționare cred că aceste lucruri trebuiau lămurite la o discuție între executivul consiliului județean și executivul Aeroportului Internațional Iași pentru că împreună ar trebui să aibă stabilită o strategie de continuare a acestor investiții, ori faptul că asistăm din când în când la niște dispute așa cum le-am numit copilărești, mă face să cred că acele discuții nu au avut loc, nu a existat intenția aparte de mediere a unui posibil conflict bazat pe orgolii și asta pune într-o manieră interesantă, acest obiectiv. Dar eu îmi pun speranța că odată cu finalizarea concursului de la Aeroportul Internațional Iași, viitorul executive împreună cu membrii Consiliului de Adiministrație.
Andrei Ivașc Veți monitoriza concursul pentru funcțiile de conducere la aeroport?
Alin Aivănoaei Nu este atributul meu. Este atributul direct al Consiliului Județean și al executivului. Eu sper ca această comisie care se ocupă de agenda concursului, să dea dovadă de un real profesionalism și să ia decizii corecte, pentru că e important ca următorii 4 ani să avem un executive care să se ridice la nivelul așteptărilor județului nostrum împreună cu un consiliu de administrație bazat pe profesioniști.
Andrei Ivașc Cât de lung e drumul de la vorbe la beton? Adică avem șansa să vedem noi lucruri care să apară la aeroport, a unei construcții noi sau o modernizare care să apară acolo?
Alin Aivănoaei Ieșenii după 25 de ani nu se așteptau să vadă o modificare și o investiție a pistei noi înfințate. Până la urmă, dacă nu reușesc unii să treacă peste aceste orgolii, mai este și factorul evoluției care te împinge de la spate. Nu de multe ori, acești factori te obligă să parcurgi etapele dar stă la îndemâna noastră, a consiliului județean să avem un excedent, o sumă importantă de bani care ar putea susține financiar aceste investiții iar în situația identică cum a fost și cea cu pista. În situația în care programele sectoriale de finanțare se vor deschide putem obține bani înapoi pe aceste investiții declarându-le ca o cheltuială eligibilă.
Andrei Ivașc Ca și Consilier Județean cum caracterizați numărul proiectelor realizate prin PNDL?
Alin Aivănoaei S-au prezentat una peste alta o oarecare performanță. Aș vrea să intru și eu puțin în acest joc mediatic în care s-a calculate o sumă raportat pe cap de locuitor la  nivelul județului Iași ceea ce nu ne mai clasează nici în primele 5. Iașiul are nevoie de foarte mulți bani. Iașiul a pierdut anumiți timpi pe care trebuie să îi recupereze în competiția capitalelor din Europa și chiar cu orașele pe care le aducem în discuție la nivelul țării.
Andrei Ivașc Cluj, Timișoara, Oradea?
Alin Aivănoaei Bineînțeles. Ne uităm. Este ușor să vorbim de vecini dar nu preluăm nimic din managementul și din calitatea dialogului care ar putea să ajute mult mai mult județul Iași.

Ascultă AICI interviul