COACHELLA FESTIVAL

Coachella Valley MUSIC & ARTS Festival este un eveniment anual multi-cultural din SUA, ce se defășoară în această perioadă, focalizat pe muzică şi artă contemporană provenită din toate colţurile lumii. Festivalul este localizat în oraşul Indio din statul California, Statele Unite ale Americii, pe suprafaţă Empire Polo Club din Valea Coachella, Deşertul Colorado. Anul 1999 a dat startul oficial pentru acest eveniment, deşi primele semne au apărut începând cu anul 1993 datorită unui concert Pearl Jam. Din 2001, în fiecare an au loc întâlniri între organizatori, sponsori, agenţii media şi artişti pentru a realiza acest festival menit să influenţeze direcţia actuală a culturii globale pornind de aici. California este cunoscuta pentru specificul vestic al Americii, unde regăsim inclusiv zona Hollywood, a cărei indentitate se reflectă în industria cinematografică de top, prin sfera divertismentului cultural distribuit oriunde în lume datorită tehnologiilor disponibile în aceasta regiune.

COACHELLA (Site Oficial)

c17_1200x630

Începând din 2012 festivalul se desfăşoară pe parcursul a două weekend-uri consecutive din aprilie, cu acelaşi set artistic de top expus de 2 ori pe scenele principale şi în spaţiile alăturate, special construite pentru acest eveniment. Ele sunt concepute pornind de la inspiraţia cortului şi a deşertului, cu numele de Gobi, Mojave sau Sahara, şi reprezintă de fapt un mic orăşel de corturi gigantice, cu scene şi spaţiu pentru toată lumea interesată de atmosfera specifică fiecărui cort în parte. Acestora li se adaugă scenele Yuma şi Sonora introduse în anii recenţi în mediul Coachella, iar spaţiul liber din teritoriul festivalului încorporează instalaţii artistice, sculpturi, programe de arte performative, spaţii de camping şi parcări, instalaţii solare şi sectoare administrative pentru o bună desfăşurare a programului organizatoric. Genurile muzicale cuprind tot ceea ce presupune calitate şi profesionalism muzical, prin prezenţa unor grupuri muzicale de renume mondial, trecând prin zona comercială a divertismentului, din care se aleg cele mai proaspete talente, şi până la noutăţile din ultimii 5-10 ani, fie că vorbim de trupe noi, solişti lansaţi prin competiţii televizate sau muzicieni de weekend. Festivalul permite tuturor invitaţilor să se exprime liber într-un mediu receptiv la noutate şi practic invită publicul să îşi actualizeze mentalitatea faţă de divertisment și să conștientizeze cultura ca întreg, pentru o mai bună adaptare în timpul prezent.

 

coachella-headerartwork-by-phillip-k-smith-iii2014-04-18-19-01-081

EXPERIENȚA FESTIVALULUI

Prima varianta a afişului oficial anual se publică înaintea trecerii dintre ani, deci înainte cu aproape jumătate de an, pentru exclusivitate şi pentru a permite inclusiv artiştilor să-şi pregătească programul performativ până la cel mai mic detaliu. Au loc discuţii inclusiv pentru un pixel în plus folosit în dimensiunea fontului specific categoriilor de invitaţi. Se ştie că prezenţa fiecăruia în cadrul acestui eveniment reprezintă de fapt o experienţă inedită pentru orice tip de carieră, fie că vizăm cântăreţi sau artişti vizuali, iar deschiderea către public este incomparabil mai puternică decât la oricare alt concert local, orice altă expoziţie dintr-o galerie internaţională sau orice altă platforma de promovare digitală.

Ediţia de anul acesta include în top grupul Radiohead, cântăreaţa Beyonce, rapperul Kendrick Lamar, urmați de Travis Scott, Phantogram, Dj Snake, Justice, Future Islands, Hans Zimmer, Royksopp, Dj Shadow. În anii trecuţi au fost LCD Soundsystem, Guns N’Roses, Calvin Harris, Ellie Goulding, Sia, Underworld, AC / DC, Jack White, Flying Lotus, Squarepusher, The Glitch Mob, Queens of the Stone Age, Bonobo, Pet Shop Boys, Drake, Outkast, Muse, Red Hot Chilli Papers, Dr. Dre, Motorhead, Lana Del Rey, Arcade Fire. Practic, tot programul se desfăşoară după un orar clar stabilit pentru a evita suprapunerile, scenele sunt amplasate cu mult timp înainte, toate calculele sunt realizate de persoane specializate și nu este timp de pierdut în timpul festivalului. Ţinem cont că mulţi artişti se află simultan în turneu.

 

coachella-2017-lineup-1483470978

 

Organizatorii sunt Goldenvoice, o agenţie subsidiară a grupului AEG (Anschutz Entertainment Group), o corporaţie-gigant din Statele Unite ale Americii cu un portofoliu important de spaţii sportive şi programe de transmisii LIVE a competiţiilor sportive, la care se adaugă departamente de marketing din entertainment pentru evenimente de genul Festivalului Coachella. Pentru acesta sunt semnate contracte de la 1 mil. la 4 milioane de dolari doar pentru remunerarea artiştilor de top din program, iar impactul adus întregii regiuni Coachella se ridică la 400 milioane de dolari în fiecare an. Pentru o singură ediţie, produsul brut al festivalului se ridică la aproape 100 milioane de dolari (85 în 2015, 95 în 2016), doar din bilete, ridicate la aproape 200000 unități. Agenții precum Youtube, Sirius XFM, aplicaţia special concepută în colaborare cu Android şi Samsung prin tehnologiile de tipul căştilor VR (realitate virtuală) participa împreună pentru a transmite în direct concerte, interviuri, fotografii şi aspecte relevante ale festivalului, în vederi panoramice.

 

3-1

coachella-tent

BILETE

Ediţia de anul acesta se desfăşoară în weekendul 14-15-16, respectiv 21-22-23 a lunii aprilie şi conţine – ca în fiecare an – o diversitate de posibilităţi pentru acces. Sunt 2 categorii de bilete pentru fiecare weekend în parte, simple şi VIP (very important people). Preţurile sunt următoarele: acces general 399 $ / VIP 899 $, acces în câmp 225 $ pentru o zi, camping într-un cort de 4 persoane 3196 $ / VIP 5200 $, parcare 60 $ / VIP 150 $, fără să includem consumația, hrana, hidratarea și produsele de suvenir. Timp de o săptămână, sau 10 zile dacă numărăm și perioada conexă, în acest loc publicul interacționează, experimentează, inovează si se eliberează prin participare activă la unul din cele mai mari festivaluri din lume, Coachella Valley Music and Arts Festival, un eveniment tot mai bogat și mai implicat în mediul înconjurător cu fiecare an în parte.

 

10960274_10152989239086648_249996932597722228_o

 

COACHELLA INSTAGRAM

COACHELLA WIKIPEDIA